Piknik Barcelonában

2017.03.28. | Szabó Hajnalka
A tavasz és az ősz a városnéző kirándulások időszaka. Barcelona tökéletes célpont, hiszen fapados járatokkal könnyen elérhető, ott van a világ egyik legjobb piaca, és csak egy ugrás a spanyol pezsgők birodalma…

Ha csak két-három napunk van egy városra, akkor be kell látnunk, hogy vagy a nevezetességekre koncentrálunk, vagy csak belefeledkezünk a hely hangulatába, lófrálunk a parkokban meg az eldugott kis utcákon, és persze próbálunk minél több mindent megkóstolni. Mivel jártunk már Barcelonában, mi most inkább az utóbbi megoldást választottuk. Élveztük a márciusi napsütést, és igyekeztünk belevetni magunkat a tapasbárok, kávézók és borbárok forgatagába.

Sok izgalmas ízélményben volt részünk. Kóstoltak már például kenyeret csokoládéval, olívaolajjal és sóval? Első hallásra annyira idegen összeállításnak tűnt, hogy muszáj volt kipróbálnunk az egyik vacsora lezárásaként, és életünk egyik legizgalmasabb desszertjébe botlottunk. A csoki-só párosítást ismerjük és kedveljük, de kenyeret soha nem jutott volna eszünkbe tömény csokoládéforgáccsal tálalni, pedig tényleg őrületesen finom. Ha találkoznak vele, ki ne hagyják!

Ezen az utazáson kedveltük meg a vermutot is. Igen, éppen azt az italt, amiről korábban nekünk is csak az olcsó, kotyvasztott verzió jutott eszünkbe, de a katalán fővárosban ez is olyan hívogatónak tűnt, hogy engedtünk a csábításnak. Aztán többször is… A vermut népszerű arrafelé, olyannyira, hogy a műfaj kedvelői külön vermutbárokban kóstolgathatnak, sőt aki komolyabban érdeklődik, kóstolótúrákra is benevezhet. Bevalljuk, a gyümölcsös, édeskés verzió továbbra sem lesz a kedvencünk, de a száraz vermut annyira ízlett, hogy végül haza is hoztunk egy palackkal.

A világhírű spanyol borok kóstolgatására számtalan hely kínálkozik Barcelonában. Mi is kiválasztottunk egy kellemes kis borbárt, aminek az otthonossága annyira megragadott, hogy sutba dobtuk a „mindig próbálj ki új helyeket” szabályt, és másnap újra kopogtattunk az ajtón. Nem bántuk meg. A tulajdonos a második estén már kedves ismerősként köszöntött bennünket, a kiszolgálás tökéletes volt, és a borok persze nagyon jók, de az errefelé szinte természetes. Aki szeretne a nyomdokainkba lépni, keresse a Bianco Noir bárt a calle Riera Alta 8-ban.

Itthon is szeretünk piacra járni, de külföldön szinte kötelező program a vásárcsarnokok meglátogatása. Jártunk már a londoni Borough Marketen, a cataniai halpiacon, Paul Bocuse lyoni piacán, és a lista még korántsem teljes. Nos, a barcelonai Mercat de Sant Josep de la Boqueria – na jó, röviden a Boqueria – ugyanígy kihagyhatatlan. A piac története egészen a XIII. századig nyúlik vissza, de a mai vásárcsarnok alapkövét 1840-ben tették le, jelenlegi formáját pedig 1914-ben nyerte el az épület. Bár kétségkívül figyelemreméltó a hatalmas fémvázas szerkezet, a piac igazi vonzerejét mégis a hihetetlen áruválaszték adja.

Ezen a piacon órákat lehet eltölteni – ezt teszi a helyieken kívül rengeteg turista is nap mint nap. Hihetetlenül látványos, ahogy a színpompás zöldségeket, az ismerős és egzotikus gyümölcsöket, érlelt sonkákat, húsárukat, sajtokat, friss tengeri herkentyűket, fűszereket, édességeket és megannyi más élelmiszert szinte művészi halmokba rendezik az árusok.

Sok helyen akár meg is kóstolhatjuk, amit kiválasztottunk, de anélkül is vásárolhatunk bátran, kizárt, hogy mellényúljunk. Az éghajlatnak köszönhetően rendkívül illatos és zamatos minden, a minőség kifogástalan, és az ember szinte úgy érzi, nincs olyan, ami itt nem kapható. Látványos, nyüzsgő, és a szó jó értelmében sokkoló az élmény.

Ha megéhezünk – mindig megéhezünk, kizárt, hogy nem –, a sorok közötti büfékben kényelmesen falatozhatunk. Itt igazán nem fenyeget az a veszély, hogy nem friss alapanyagokból készült az ételünk. Csak rábökünk a kiválasztott halra, rákra, húsra, zöldségre, és az máris a rostlapon, néhány perc múlva pedig a tányérunkon landol, természetesen némi kifogástalan innivaló kíséretében. A piacon teljesen természetes, hogy az ételükre váró emberek már délelőtt kedélyesen üldögélnek egy pohár sör vagy sangria felett, így alapozva meg a nap további részét. Praktikus követni a jó példát.

A piac egyébként utunkba esik, ha a Ramblán elindulunk a tenger felé. Mivel örültünk a napsütésnek, úgy döntöttünk, hogy ezúttal nem a fedett vásárcsarnokban, hanem a parton költjük el az ebédünket. A hozzávalókat könnyű beszerezni, a Boquerián ugyanis kiporciózva, fogyasztóbarát csomagolásban vehetünk gyümölcsöket, sonkát, sajtot, péksüteményeket, turmixokat, mindent, ami egy hamisítatlan vízparti piknikhez kell. Ragyogott a nap, miközben előcsomagoltuk a kis papírtölcsérekben kapható kolbászt és sajtot: egy kis sárkánygyümölccsel és churrosszal kiegészítve igazán fejedelmi lakoma volt a tomboló barcelonai tavaszban.

Fotó:
Szabó Edit -
Szabó Hajnalka

címkék

amerika (4) aprókertek (29) ausztria (6) az év bortermelője (9) ázsiai (5) bacsó andrás (4) badacsony (44) bakonyi péter (5) balassa bor (4) balaton (118) balatonboglári borvidék (15) balatonfüred csopaki borvidék (22) balla géza (8) beszélgetünk (20) bikavér (40) bio (19) biobor (4) biodinamikus (8) bocuse d'or (10) bodrog borműhely (5) bolyki jani (6) bor (293) borász (52) borászok borásza (12) borbár (36) borfesztivál (41) bori mami (5) boriroda (13) boriskola (5) borkorcsolya (24) borkóstoló (65) bornapló (7) borshanta (21) borterasz (17) borteszt (286) bortúra (31) borvacsora (23) borvendéglő (5) borverseny (30) bott frigyes (5) bott pince (33) bottszerda (21) brut (14) brut nature (4) budai zöld (4) budapest (234) bujdosó (4) cabernet franc (27) cabernet sauvignon (10) cava (9) CEWI (15) chardonnay (6) csányi pincészet (9) csirke (12) csokoládé (12) cukrász (4) cukrászda (12) cuvée (18) dél-balaton (12) demeter zoltan (5) desszert (5) desszertbor (4) édes (106) eger (69) egészséges (11) egri borvidék (10) egri csillag (8) egzotikus (12) eper (5) erdőbénye (8) eszterházy (4) eszünk (6) étterem (164) etyek (25) etyek budai borvidék (26) etyeki kúria (17) ezerjó (5) fehérbor (97) fesztivál (45) figula (5) figula pincészet (4) franc&franc (7) franciaország (8) friss (4) frittmann (6) furmint (85) furmint február (15) gál szőlőbirtok és pincészet (5) gálné dignisz éva (5) gere attila pincészete (5) gilvesy (4) gin (15) gizella pince (6) gomba (4) grillételek (4) grillszezon (4) gyerekbarát (16) gyöngyös (5) gyöngyözőbor (33) gyümölcsös (5) hajós (6) hal (5) hárslevelű (37) hawaii (8) házhozszállítás (4) heimann (9) hétszőlő (4) hulladékmentesség (4) húsvét (10) indiai (9) interjú (151) ipacs szabó istván (4) iszunk (13) jótékonyság (5) juhfark (20) kadarka (50) káli-medence (14) karácsony (29) karantén (23) kávé (42) kavezok (9) kékfrankos (23) kéknyelű (15) kenyér (13) késői szüret (6) kislaki bormanufaktúra (4) koktél (13) kolonics pincészet (4) könnyű (15) könnyűvér (5) környezettudatosság (6) koronavírus (29) kóstoló (59) Kőszeg (14) kovács nimród (4) kovács nimród winery (14) köveskál (9) közben esznek (10) kreinbacher birtok (11) kristinus (4) külföld (10) kunsági borvidék (17) laposa birtok (5) leves (24) london (20) luka enikő (4) mád (14) magnamátra (11) magyar bor nagydíj (4) mátra (68) mediterrán (4) ménesi borvidék (5) mérész sándor (4) merlot (14) mi a kő (5) michelin-csillag (10) miskolc (11) monyo brewing co (6) mór (10) művészinterjú (18) nagyi receptje (4) narancsbor (5) natúr bor (7) nemzetközi borvásár (4) néró (4) neszmélyi borvidék (4) nyár (16) nyaralás (5) nyári (6) olaszország (45) olaszrizling (30) őstermelői piac (6) paletta (4) pálffy szőlőbirtok (8) pálinka (18) pálinkaverseny (13) pannonhalma (13) pannonhalmi apátsági pincészet (8) pázmánd (35) pécs (10) pékség (7) pét-nat (23) pezsgő (94) pezsgovilagbajnoksag (4) piac (13) pinot noir (22) pizza (6) pofonegyszerű (5) portugália (9) pósta borház (4) programajanló (29) promóció (9) rácz jenő (5) rajnai rizling (25) recept (243) rókusfalvy birtok (5) rosalia (6) rozé (50) saláta (12) sanzon (9) sárospatak (4) sauska (7) sauvignon blanc (34) sebestyén (4) shiraz (4) somló (50) somlói apátsági pince (6) sommelier (11) soproni borvidék (19) sör (46) sós (98) spanyolország (19) spárga (4) specialty kávé (11) st andrea (14) super 12 (6) sütemény (50) süti (17) svét (19) syrah (16) szakácsverseny (5) szamorodni (12) száraz (89) száraz szamorodni (5) szekszárd (57) szekszárdi borvidék (15) szent andrás sörfőzde (6) szent györgy-hegy (21) szentesi józsef (6) szepsy istván (4) szicília (8) sziegl pince (4) szüret (4) tállya (14) támogatott írás (6) tanfolyam (5) tarcal (11) taschner kurt (4) tavasz (14) tavaszi recept (10) tea (9) tenger (4) tenger gyümölcsei (7) természet (4) természetes bor (19) tészta (17) tesztelünk (206) tokaj (153) tokaj oremus szőlőbirtok (8) tokaj-hegyalja (111) tokaji aszú (44) török (17) torta (4) tramini (6) tudnivalok (4) túra (7) újbor (5) Unger Bormanufaktúra (15) utazás (77) utazási tippek (37) utazunk (40) vacsora (12) váli péter (4) vega (12) velencei-tó (19) verseny (15) veszprém (4) villány (30) villányi borvidék (90) vörösbor (139) vylyan (30) wassmann pince (5) zarándokút (9) zengő (4) zenit (6) zöld veltelini (9) zsirai pincészet (6) zweigelt (4)