Utazz velem – lassulás Valenciában

2021.08.18. | Gergely Györgyi
Városkapu, Selyembörze, bringázás, hajókázás a naplementében. Gergely Györgyi útinaplójának harmadik részében Valencia egy újabb arcát fedezhetjük fel…

Gergely Györgyi nem hivatásos blogger, nem is újságíró. Tréner, coach és Lomi Lomi masszázsterapeuta, aki imád utazni, és élményeit a
Facebookon létrehozott „Utazz velem” című oldalán meséli el. Személyes hangvételű, közvetlen írásaira azért figyeltünk fel, mert csodásak a fotói, és a látnivalók mellett mindig nagyon sok praktikus információt is közöl a követőivel. Engedélyt kértünk rá, hogy a szövegeit a Borsmenta oldalán is közzétegyük, így mostantól időről időre megjelennek majd nálunk Györgyi írásai. Reméljük, a beszámolók nyomán olvasóink is kedvet kapnak ahhoz, hogy a nyakukba vegyék az országot vagy a világot.

Valencia III.

Felvettük a mediterrán ritmust

Kicsit elmaradtam az írással, mert mindig történik valami…
Szombaton egész nap esőre állt az idő, így azt hiszem, akkor fordultunk át ebbe a ráérős üzemmódba. Valamelyik este megbeszéltük Susival (a házigazdánk), hogy a hétvégén főzni fogunk. Én megtanítom, hogyan kell gulyást készíteni, ő meg csinál nekünk paellát. Szombaton a borongós időben tehát elég ráérősen indultunk a közeli Russafa piacra a hozzávalókért, a délutánt pedig főzéssel, beszélgetéssel töltöttük. Este Kriszta elment Susiékkal egy helyi banda koncertjére, én meg elindultam megszemlélni a hétvégi esti belvárost. Így, turisták nélkül megint az volt a benyomásom, hogy nagyon emberléptékű, kellemesen élhető ez a hely. Persze a teraszok tele voltak, az emberek jöttek-mentek, sétálgattak, jó hangulatban, felszabadultan szórakoztak, de mégsem volt zsúfoltságérzetem. Mire besötétedett, szép csöndesen eleredt az eső, de a fiataloknak ez sem szegte a kedvét.

A Torres de Serranos, a Selyembörze és a kerámiamúzeum

Vasárnap Krisztának nem volt kedve múzeumozni, én viszont újra bevettem a várost. Ilyenkor – ha valaki szeretne ide jönni, jó tudni, hogy – ingyenesen látogatható a városkapu, a Selyembörze és a kerámiamúzeum is, ez volt hát a délelőtti program.

Valencia két megmaradt városkapujának egyike a Torres de Serranos. 1392 és1398 között, a város erődítményrendszerének részeként építették, és egyes források szerint Európa legnagyobb gótikus kapuja. A Torres de Serranos börtönnek adott helyet, és ünnepségeknél, fesztiváloknál diadalívként szolgált.

Az 1482 és1548 között épített valenciai Selyembörze vagy Tőzsdepalota Valencia egyik legismertebb látványossága. Európa egyik legszebb, legfontosabb és legépebben megmaradt gótikus épületeként 1996 óta az UNESCO Világörökség része. Valaha kereskedelmi központként, illetve selyempiacként működött. Itt találkoztak, tárgyaltak és egyeztek meg a kereskedők egymással. (Nekem a három látnivaló közül ez tetszett legjobban.)

A Manuel González Martí kerámiáira épülő múzeum 1954-ben nyílt meg. A 18. századi Palacio del Marqués de Dos Aguas épületében működik. (Nekem itt a berendezett spanyol konyha tetszett leginkább, és érdekes volt a porcelánból készült szalongarnitúra, bár az én ízlésemnek az már túl sok(k), az épület túldíszítettségével együtt…)

Mire kettő körül hazaértem, már majdnem kész volt a paella. Az ebédet délután a parton pihentük ki.

Bringázás, stoppolás, naplemente

A tegnapi nap nagyon izgalmasra és mozgalmasra sikeredett. Reggel viszonylag korán biciklizni indultunk, de megszűnt az a hely, ahol bérelni akartunk. Így Kriszta elindult a városba, én viszont elmentem a Turia parkban arra a helyre, ahol korábban láttunk bringákat, és béreltem egyet. A park nyeregből is fantasztikus volt, és mivel szikrázóan sütött a nap, kihasználtam a lehetőséget a fotózásra a Művészetek Városában is. Végre kedvemre játszhattam a fényekkel, árnyékokkal, formákkal, színekkel!

Délután kimentünk a városból, hívott már a természet.

A célunk L'Albufera de Valencia volt, El Palmarban.  Ez egy természetvédelmi terület Valenciától kb. 11 km-re délre. A nemzeti park egy része rezervátum, ritka növény- és állatfajokkal. Korábban bejelentkeztünk egy naplementés csónaktúrára Spanyolország legnagyobb édesvízi tavára, ami szintén itt található. Helyi járattal könnyedén el lehet jutni oda, (a 3 napos turistakártya ide is érvényes), közben hatalmas rizsföldek mellett kanyarog az út. El Palmar előtt, El Salerben van egy strandolásra kiválóan alkalmas, homokdűnés partszakasz. Itt töltöttük a délután hátralevő részét, és úgy belefeledkeztünk a helybe meg a beszélgetésbe, hogy lekéstük a buszt, amivel a tóhoz mentünk volna.

Nem maradt más hátra, kiálltunk stoppolni. Az első 20 perc után el is vitt minket egy helyi fickó egy darabon, de szerintem félreérthette a helyet, ahová mentünk, úgyhogy újra ki kellett állnunk. Nem a távolság volt veszedelmes, hanem hogy időre kellett odaérnünk.  De mivel mindenki El Palmarba igyekezett hazafelé, nyilván nem gondolták, hogy mi is csak odáig stoppolnánk, szóval senki nem állt meg az utolsó 10 percig. De mi még akkor is bíztunk!

Ééés akkor jött egy nagyon szimpatikus fiatalember, aki egészen a kikötő bejáratáig vitt minket. Közben Kriszta e-mailben és telefonon próbált kontaktálni a szervező sráccal, hogy várjanak, mert megállíthatatlanul jövüüüünk! És az utolsó percben sikerült is megérkeznünk, mert nélkülünk nem ment volna le a nap…

A sorozat első részét ITT, második részét pedig ITT lehet olvasni.

Fotó:
Gergely Györgyi - Facebook

Tévedj el Barcelonában!

2017.12.29. | Szabó Edit
A Borsmenta karácsony előtt rövid nemhivatalos látogatást tett Katalónia fővárosában, és riporterünk többször is úgy érezte, eltévedt kicsit…
Főzünk

Spanyol tortilla petrezselyemsalátával

2018.03.29. | Szabó Edit
Spanyolországban sok helyen kínálják ezt a tojásos fogást reggelire, de egy könnyű salátával ebédre is tökéletesen megfelel...

Galícia, a zarándokok földje

2019.09.27. | Vargha Márk
Galícia, 1. rész
Ha Spanyolország felé vesszük az irányt, legtöbbször Madrid, Barcelona, Andalúzia vagy esetleg Baszkföld a cél, pedig a kissé hűvös északnyugati partvidék is számtalan titkot rejt. Fede…
Utazunk

Galícia: utazás az albariño földjén

2019.10.14. | Vargha Márk
Galícia, 2. rész
Egy bort akkor lehet a legjobban megérteni, ha ott kóstoljuk, ahol termett. Spanyolország Rías Baixas borvidékének albariño nevű fehérborához a Rubianes és a Baión birtokot bejárva kerü…

Utazz velem – Valencia, az élhető város

2021.08.04. | Gergely Györgyi
Gergely Györgyi útinaplója
Parkok, tengerpartok, épületek, ételek, mediterrán életérzés, barátságos emberek. Gergely Györgyi útinaplójának első részében Valencia mutatkozik be…

Utazz velem – Valencia, a parkok városa

2021.08.11. | Gergely Györgyi
Gergely Györgyi útinaplója
Turia park, Jardín de Monforte, L'Esplanada de Vivers, fák, virágok, fény, egy isteni paella, na meg a Szent Grál. Gergely Györgyi útinaplójának második részében folytatódnak a valencia…

címkék

amerika (4) aprókertek (29) ausztria (6) az év bortermelője (9) ázsiai (5) bacsó andrás (4) badacsony (44) bakonyi péter (5) balassa bor (4) balaton (119) balatonboglári borvidék (15) balatonfüred csopaki borvidék (23) balla géza (8) beszélgetünk (20) bikavér (40) bio (19) biobor (4) biodinamikus (8) bocuse d'or (10) bodrog borműhely (5) bolyki jani (6) bor (293) borász (52) borászok borásza (12) borbár (36) borfesztivál (41) bori mami (5) boriroda (13) boriskola (5) borkorcsolya (24) borkóstoló (65) bornapló (8) borshanta (21) borterasz (17) borteszt (287) bortúra (31) borvacsora (23) borvendéglő (5) borverseny (30) bott frigyes (5) bott pince (33) bottszerda (21) brut (14) brut nature (4) budai zöld (4) budapest (234) bujdosó (4) cabernet franc (27) cabernet sauvignon (10) cava (9) CEWI (15) chardonnay (6) csányi pincészet (9) csirke (12) csokoládé (12) cukrász (4) cukrászda (12) cuvée (18) dél-balaton (12) demeter zoltan (5) desszert (5) desszertbor (4) édes (108) eger (69) egészséges (11) egri borvidék (10) egri csillag (8) egzotikus (12) eper (5) erdőbénye (8) eszterházy (4) eszünk (6) étterem (164) etyek (25) etyek budai borvidék (26) etyeki kúria (17) ezerjó (5) fehérbor (97) fesztivál (45) figula (5) figula pincészet (4) franc&franc (7) franciaország (8) friss (4) frittmann (6) furmint (86) furmint február (16) gál szőlőbirtok és pincészet (5) gálné dignisz éva (5) gere attila pincészete (5) gilvesy (4) gin (15) gizella pince (6) gomba (4) grillételek (4) grillszezon (4) gyerekbarát (16) gyöngyös (5) gyöngyözőbor (33) gyümölcsös (5) hajós (6) hal (5) hárslevelű (37) hawaii (8) házhozszállítás (4) heimann (9) hétszőlő (4) hulladékmentesség (4) húsvét (10) indiai (9) interjú (151) ipacs szabó istván (4) iszunk (13) jótékonyság (5) juhfark (20) kadarka (50) káli-medence (14) karácsony (29) karantén (23) kávé (42) kavezok (9) kékfrankos (23) kéknyelű (15) kenyér (13) késői szüret (6) kislaki bormanufaktúra (4) koktél (13) kolonics pincészet (4) könnyű (15) könnyűvér (5) környezettudatosság (6) koronavírus (29) kóstoló (59) Kőszeg (16) kovács nimród (4) kovács nimród winery (14) köveskál (9) közben esznek (10) kreinbacher birtok (11) kristinus (4) külföld (10) kunsági borvidék (17) laposa birtok (5) leves (25) london (21) luka enikő (4) mád (14) magnamátra (11) magyar bor nagydíj (4) mátra (68) mediterrán (4) ménesi borvidék (5) mérész sándor (4) merlot (15) mi a kő (5) michelin-csillag (10) miskolc (11) monyo brewing co (6) mór (10) művészinterjú (18) nagyi receptje (4) narancsbor (5) natúr bor (7) nemzetközi borvásár (4) néró (4) neszmélyi borvidék (4) nyár (16) nyaralás (5) nyári (6) olaszország (47) olaszrizling (31) őstermelői piac (6) paletta (4) pálffy szőlőbirtok (8) pálinka (18) pálinkaverseny (13) pannonhalma (13) pannonhalmi apátsági pincészet (8) pázmánd (35) pécs (10) pékség (7) pét-nat (23) pezsgő (94) pezsgovilagbajnoksag (4) piac (13) pinot noir (22) pizza (6) pofonegyszerű (5) portugália (9) pósta borház (4) programajanló (29) promóció (9) rácz jenő (5) rajnai rizling (25) recept (247) rókusfalvy birtok (5) rosalia (6) rozé (50) saláta (12) sanzon (9) sárospatak (4) sauska (7) sauvignon blanc (34) sebestyén (4) shiraz (4) somló (50) somlói apátsági pince (6) sommelier (11) soproni borvidék (19) sör (46) sós (99) spanyolország (19) spárga (4) specialty kávé (11) st andrea (14) super 12 (6) sütemény (51) süti (17) svét (19) syrah (16) szakácsverseny (5) szamorodni (12) száraz (89) száraz szamorodni (5) szekszárd (57) szekszárdi borvidék (15) szent andrás sörfőzde (6) szent györgy-hegy (21) szentesi józsef (6) szepsy istván (4) szicília (8) sziegl pince (4) szüret (4) tállya (14) támogatott írás (6) tanfolyam (5) tarcal (11) taschner kurt (4) tavasz (14) tavaszi recept (10) tea (9) tenger (4) tenger gyümölcsei (7) természet (4) természetes bor (20) tészta (17) tesztelünk (206) tokaj (153) tokaj oremus szőlőbirtok (8) tokaj-hegyalja (111) tokaji aszú (44) török (21) torta (4) tramini (6) tudnivalok (4) túra (7) újbor (5) Unger Bormanufaktúra (17) utazás (79) utazási tippek (39) utazunk (41) vacsora (12) váli péter (4) vega (12) velencei-tó (19) verseny (15) veszprém (4) villány (30) villányi borvidék (90) vörösbor (139) vylyan (30) wassmann pince (5) zarándokút (9) zengő (4) zenit (6) zöld veltelini (9) zsirai pincészet (6) zweigelt (4)